Żurawie

ŻURAWIE SAMOJEZDNE

Żuraw samojezdny to urządzenie dźwigowe zabudowane na odpowiednio wzmocnionym podwoziu samochodu ciężarowego lub na specjalnie skonstruowanym podwoziu samojezdnym. Czerpie napęd z jednego lub dwóch silników, z których jeden służy wyłącznie do napędu jazdy.

Żuraw samojezdny składa się z wciągarek i wychylnego wysięgnika osadzonego kolumnie, co zapewnia podnoszenie i opuszczanie ciężaru oraz jego przemieszczanie przez obrót kolumny i zmianę wysięgu. Maszyna może pracować w dwóch trybach: transportowym i dźwigowym. W trybie pracy dźwigowej, podwozie, w celu zapewnienia stabilności, jest zwykle podnoszone na wysuwnych łapach, będących częścią urządzenia.

Żurawie samojezdne znajdują zastosowanie najczęściej w budownictwie przy montażu obiektów przemysłowych, wykorzystywane są do prac transportowych i przeładunkowych na terenie zakładów pracy, w portach, na składowiskach, w bazach transportowych itp.

Podział żurawi samojezdnych ze względu na rodzaj podwozia:

  • żurawie samochodowe,
  • żurawie terenowe kołowe,
  • żurawie jezdniowo-terenowe,
  • żurawie gąsienicowe.

ŻURAWIE SAMOCHODOWE

Żuraw samochodowy to urządzenie dźwigowe, które zostało osadzone na podwoziu samochodu ciężarowego. Dzięki takiej konstrukcji może się przemieszczać pomiędzy punktami pracy i być wykorzystywany do prac przeładunkowych i montażowych.
Do najważniejszych części składowych należą: platforma obrotowa na której zamontowana jest wciągarka oraz wychylny wysięgnik, a także wychylania wysięgnika. Żurawie samochodowe są napędzane zazwyczaj tym samym silnikiem, który jest używany do napędu jazdy podwozia, a który obsługuje również pompę układu hydrauliki siłowej.

ŻURAWIE TERENOWE KOŁOWE

W żurawiu terenowym kołowym zastosowanie tego rodzaju podwozia umożliwia urządzeniu poruszanie się nawet w najtrudniejszych warunkach terenowych, w których pozostałe żurawie samojezdne nie dają sobie rady. Napęd na wiele osi ułatwia manewrowanie żurawiami terenowymi na wymagającej powierzchni, co czyni z nich specjalistyczny sprzęt, który doskonale sprawdza się w najmniej sprzyjających warunkach. Ułatwieniem dla operatora jest wykorzystywany w żurawiach napęd hybrydowy składający się z silnika spalinowego i instalacji hydraulicznej napędzającej pozostałe osie.

ŻURAWIE JEZDNIOWO-TERENOWE

Żurawie jezdniowo-terenowe, nazywane również „All-Terrain” to żurawie samojezdne zainstalowane na specjalnym podwoziu. Są one przystosowane do jazdy zarówno po drogach publicznych, jak i w terenie. Współcześnie wykorzystuje się wiele praktycznych urządzeń ułatwiających codzienną pracę, takich właśnie jak wspomniane już żurawie. Przydają się one podczas wykonywania wielu czynności. Za pomocą jednego urządzenia istnieje możliwość wykonywania nawet najtrudniejszych prac, bez konieczności straty czasu i pieniędzy na zakup własnych maszyn.

ŻURAWIE GĄSIENICOWE

Żurawie gąsienicowe charakteryzują się niewielką przestrzenią zajmowaną w trakcie pracy, znakomitą zwrotnością, niezwykle solidną konstrukcją i wysoką precyzją pracy. Głównym środowiskiem pracy dla żurawi gąsienicowych jest budownictwo, energetyka czy budowa tuneli. Żurawie te nie sprawiają kłopotów w transporcie, a po dotarciu na miejsce realizacji prac, naprawdę szybko zostaje przygotowany do pracy. Zwrotność i łatwe manewrowanie żurawiem sprawiają, że wybornie odnajdzie się on w bardzo wymagającym środowisku pracy.

Dysponujemy dwoma żurawiami samojezdnymi:

Jelcz DS 0101 – udźwig 10 ton

FAUN ATF 30-2L – udźwig 30 ton

Maksymalna wysokość jaką można osiągnąć – 42,5m.

Zapewniamy dostęp do żurawi wraz z obsługą operatorską.